maanantai 2. toukokuuta 2016

Remonttia ja horoskooppeja kolmelta aamuyöllä

Kello  2.37

Uskotko horoskooppeihin? Mä uskon, koska oon itse juuri sellainen kuin kaksosista kerrotaan; radan kaksijakoisin merkki jolle ominaista on yllätyksellisyys. Jopa siinä määrin että yllätän käänteilläni usein jopa itseni.

"Kaksosten mieliala heittelee useita kertoja päivässä. Silti hän itse kokee olevansa tasapainossa. Hän suhtautuu kaikkeen tekemiseensä intohimoisesti, ja on "tartu hetkeen" -tyyppiä. Koska häneltä puuttuu pitkäjänteisyys, hän harvoin saattaa suunnitelmiaan loppuun tai muuttaa täysin suuntaa kesken projektien. Muutosta kaipaava ja värejä rakastava kaksonen piinaa usein läheisiään jatkuvalla sisustusvimmallaan."

Osa teistä tietääkin, että mulla on asunto ollut remontissa jo jonkin aikaa. Rempan aloittaminen oli yhtä spontaani päähänpisto kuin laihdutusprojektin aloittaminen. Yksi liian pitkä tasaisen tappava tylsä hetki ja tyypillinen kaksonen oli repinyt lastenhuoneesta tapetit irti. Kun nyt vaan tuntui siltä. Ja koska kaksonen tarttuu hetkeen, se hävitti lähes kaiken mitä asunnosta lähti irti, jatkoi hommaa kaikkiin huoneisiin, kaatoi yhden seinän ja pihalta kaikki puut. Sitten se jätti homman kesken.

Niimpä. Todella iso niimpä. Mua on kovasti ahdistanut viime viikkoina tämä oma aikaansaamattomuus kotona, remontin ja ihan normaalien kotiaskareidenkin suhteen. On tullut eteen asioita joita ei vaan itse osaa, ja ajankäyttö on lapsiperheissä ikuinen ongelma ilman viittä salitreeniä viikoittain. "Kaikkeen oppii, mutta se on eri asia mihin haluaa aikansa käyttää", sanoi koutsi. Todella iso niimpä.

Kun mua pyydetään kertomaan jotain itsestäni, niin paras mua kuvaava sana on tuuliviiri. Se on tavallaan taakka, koska kyllä mäkin välillä haaveilen perusturvallisesta ja mukavasta elämästä jossa arki vaan kulkee tyynen rauhallisena päivästä toiseen. Harmi vaan että sitä itse sekoaa sellaisessa mukavassa vakaassa elämäntilanteessa ihan täysin kun perusluonne janoaa projekteja, uusia alkuja, yllätyksiä, spontaaniutta ja kokemuksia. Siinä missä suurin osa työelämässä on kauhuissaan muutoksista, kaksonen nauttii täysin rinnoin kun hommat ei olekaan ihan jiirissä. On sellainen sisäänrakennettu vimma kääntää ongelmat haasteiksi. Haalia niitä haasteita omille harteille paljon enemmän kuin ehkä tarvitsee.

Mä pyörittelin tänä iltana huonekaluja pitkin asuntoa. Ei ne istu mitenkään päin, ei uudet eikä vanhat. Ahdisti vielä enemmän. Menin nukkumaan, en saanut unta, laskin lampaita, vilkuilin somea ja ajauduin lukemaan horoskooppeja. Sieltä se ajatus sitten tuli; Ei mua ahdista tämä tilanne, vaan se että oon olosuhteisiin sidottu. Ennen on voinut jättää kesken. Oonhan mä sen tiennyt ettei sitoutuminen oo mulle helppoa, mutta en tajunnut että se koskee tätä kotiakin. Remppa ei etene koska mä oon väkisin vienyt sitä sellaiseen suuntaan mikä on liian neutraali ja stabiili mulle. En mä halua elää beigeä elämää. Mä haluan elää elämää jossa on valkoisen ja mustan lisäksi kirkkaan räiskyvää punaista ja keltaista, joskus ehkä häivähdys vihreää tai jos sille päälle sattuu niin ihan mitä tahansa. Mä oon maalannut jumalauta koko kämpän beigellä.


Pitkän, pitkän tauon jälkeen luovuus alkaa heräillä taas. Kolmelta aamuyöstä :D Tähän hetkeen täytyy tarttua. Maalaan seinät uusilla väreillä ja pyörittelen huonekaluja vaikka tiedän ettei tässä huushollissa nähdä ikinä sitä päivää jolloin kaikella olisi paikkansa. Todennäköisesti kesken jää taas, mutta ei se haittaa. Tällaista on mun elämä. Muutoksesta toiseen, tarttuen hetkeen. Täysillä.

"Hän on levoton luonne, joka ahdistuu ja jopa masentuu, kun tilanteet pysyvät liian kauan paikallaan ja muuttumattomina."
 
-Sarppa-


Kaksosen mielialat saattavat heilahdella useinkin päivän aikana, mutta tämänkin keskellä Kaksonen kokee kuitenkin itse olevansa koko ajan tasapainossa itsensä kanssa. Hän suhtautuu kaikkeen tekemiseensä intohimoisesti ja on elämänasenteeltaan "tartu hetkeen"-tyyppiä. Koska häneltä puuttuu pitkäjänteisyyttä, hän harvoin saattaa suunnitelmiaan loppuun tai muuttaa täysin suuntaansa kesken projektien. - See more at: http://www.rajatieto.org/horoskoopit/elamanhoroskooppi/Kaksoset#sthash.RTCVaSFE.dpuf
Kaksosen mielialat saattavat heilahdella useinkin päivän aikana, mutta tämänkin keskellä Kaksonen kokee kuitenkin itse olevansa koko ajan tasapainossa itsensä kanssa. Hän suhtautuu kaikkeen tekemiseensä intohimoisesti ja on elämänasenteeltaan "tartu hetkeen"-tyyppiä. Koska häneltä puuttuu pitkäjänteisyyttä, hän harvoin saattaa suunnitelmiaan loppuun tai muuttaa täysin suuntaansa kesken projektien. - See more at: http://www.rajatieto.org/horoskoopit/elamanhoroskooppi/Kaksoset#sthash.RTCVaSFE.dpuf

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti